Att leva med Trigeminusneuralgi

Diagnosen som även kallas "självmordssjukan" är en ovanlig åkomma och brukar drabba människor som passerat 50+ Jag fick Trigeminusneuralgi när jag var 23 år gammal och är hittills en av de yngsta i Sverige med denna hemska smärtsjukdom.

Självmordssjukan

Kategori: Att leva med Trigeminusneuralgi

Det är många tankar kring MVD-operationen just nu. Dom ska skära i mitt huvud, ta bort en del av skallbenet och resten orkar jag inte ens skriva för det känns så otroligt surrealistiskt att det skulle funka. "Jag ser inte mig själv fylla 30 med Trigeminusneuralgi" är något jag erkänt för mina föräldrar. Jag önskar så att det var med en gnutta ironi jag sa så och inte att jag var helt allvarlig. Jag dör hellre på operationsbordet än att fortsätta leva ett liv med TN.

Det går inte.
Det går inte att leva ett normalt liv med de här smärtorna.
Det går inte att vänja sig.

Man vänjer sig aldrig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: