Att leva med Trigeminusneuralgi

Diagnosen som även kallas "självmordssjukan" är en ovanlig åkomma och brukar drabba människor som passerat 50+ Jag fick Trigeminusneuralgi när jag var 23 år gammal och är hittills en av de yngsta i Sverige med denna hemska smärtsjukdom.

4,5 år efter min MVD-operation

Kategori: Att leva med Trigeminusneuralgi

Hej på er som fortfarande går in här och läser min blogg!
 
Nu har det gått 4,5 år sedan min MVD-operation och jag lever idag ett normalt liv. Jag är gift, har två barn och husdjur. Villa volvo vovve. Skriver böcker och föreläser. Gör saker som jag älskar igen.
 
Jag lever. På riktigt.
 
Jag får förutom kommentarer här på bloggen även mail och meddelanden på Facebook angående Trigeminusneuralgi och det är helt okej att skriva till mig om man har frågor om operationen eller var man hittar stöd. Jag förstår att det innebär mycket rädsla, hopplöshet och frustration att vara drabbad av TN, men snälla ha i åtanke att jag inte kan göra mycket mer än att hänvisa till Facebookgruppen som kan bidra med stöd, tips och mer uppdaterade råd än jag kan. Jag är inte på något vis en medicinsk expert och min erfarenhet är troligen ganska utdaterad vid det här laget.
 
Jag har skrivit ett gästbloggsinlägg å Föreningen Tilias vägnar som handlar om hur TN påverkade mitt psykiska mående som ni gärna får läsa och dela vidare: http://www.foreningentilia.se/jag-madde-psykiskt-daligt-av-ovissheten-radslan-och-stressen-som-smartan-innebar/
 
Tack och ta hand om er!
 
Kram
Arlene

Kommentarer

  • Ann-Sofid säger:

    Hej kan jag få tag på dig någonstans?
    Typ Facebook? Jag ligger just nu på sjukhus för andra gången å denna gången verka de som att de tar mig på allvar och att de är trigeminusneuralgi. Jag skulle Vilja ställa några Frågor.

    Mvh Ann-Sofie

    Svar: Du kan skriva till mig på Facebook, Arlene Stridh.
    Arlene Larsson

    2017-12-12 | 15:33:45

Kommentera inlägget här: